Калібрування монітора,
профілювання принтера
Hende.kiev.ua - послуги з калібрування
монітора і створення icc-профілю монітора,
послуги з профілювання принтера, у Києві.
Досвід - більше 8 років.
Контакти: (067) 1287851, Руслан.
E-mail: superkolir@gmail.com
Копіювання суворо забороняється.
Вибір ips монітора
Вибір ips ноутбука
Короткий аналіз ринку моніторів
10 bit Монітор
Про калібрування монітора
Вартість калібрування моніторів у Києві
Як перевірити, підключена чи ні калібровка
і профіль монітора
Верифікація калібрування монітора
Перевірка монітора онлайн
Налаштування MPC HC
Вартість створення 3D-LUT для DaVinci Resolve
Вартість профілювання екрана планшета
Про профілювання принтера
Вартість профілювання принтера у Києві
Про сублімаційний друк
Тестова шкала, як друкувати з Photoshop
Тестова шкала, як друкувати з ACPU
Експериментальна настройка драйвера принтера
Підготовка фото для друку в фотошопі
та друк фото
Як правильно налаштувати Фотошоп
Що робити, якщо принтер почав друкувати погано?
Калібрування телевізора у Києві
Екранна кольоропроба, soft proofing
Приміщення для роботи з кольором,
digital darkroom
Лампи для освітлення житлових приміщень
Перевірка колірного зору
Про вимірювальні інструменти
для калібрування і профілювання
Термін використання колориметра, спектрофотометра
Вартість створення матриці корекції
для колориметра
DCP-профіль для ACR і Lightroom
Система керування кольором, терміни, визначення
Новини: Livejournal Facebook


Що робити, якщо принтер почав друкувати погано?


ЗМІСТ
І. Ситуація №1, принтер якийсь час друкував добре, а потім почав друкувати погано.
ІІ. Ситуація №2, на екрані одні кольори, а на принтері суттєво інші.


І. Ситуація №1, принтер якийсь час друкував добре, а потім почав друкувати погано

Зауваження! Не займаюсь ремонтом принтерів, чи сервісною підтримкою СНПЧ.
Все, що можу порадити, дивіться нижче.

Зауваження! Розглядається ситуація для принтера, для якого раніше вже було створено
індивідуальний icc (icm) профіль.

Отже, розглянемо ситуацію, коли, після створення профілю, принтер друкував добре,
але через деякий час, раптом, ні з того, ні з цього, принтер почав друкувати погано.
Спробуємо виявити причини, чому принтер почав друкувати погано.

Як вже було сказано на іншій сторінці,
профілювання виконується для такої кольоровідтворюючої системи:
"принтер+чорнило+папір+налаштування драйвера принтера+версія драйвера принтера+
+версія операційної системи".
Отже, ймовірно якась ланка змінилась.
Зауважу, також дуже важливо, який колірний профіль приєднано до фотографії.

Розглянемо кожну ланку кольоровідтворюючої системи:
1. Профіль, що приєднаний до фотографії.
2. Принтер.
3. Чорнила.
4. Папір.
5. Налаштування драйвера принтера.
6. Версія драйвера принтера.
7. Версія операційної системи.
8. Налаштування системи керування кольором Windows.

1. Профіль, що приєднаний до фотографії

Будь-яке зображення у фотошопі завжди створюється з конкретним робочим
колірним профілем.
Якщо принтер почав друкувати інакше, цілком може бути, що ви почали створювати
зображення з іншим профілем, або ж чомусь виконали перетворення з одного
профілю в інший.
Наприклад, раніше створювали зображення з профілем sRGB (RGB), а тепер створюєте
зображення з профілем Fogra 39 (CMYK).
Зауважу, якщо ви виконали конвертацію зображення з одного профіля в інший, наприклад,
з профіля sRGB (RGB) в профіль Fogra 39 (CMYK), зберегли зображення і закрили його,
тоді вже не можна буде повернути все назад в sRGB (RGB), щоб було так само, як вперше.
І доведеться створювати зображення заново з нуля.
Перевірте, з яким профілем ви створювали зображення раніше і зараз.

2. Принтер
Якщо у вас декілька принтерів, переконайтесь, що ви друкуєте на той принтер,
для якого виконувалось профілювання.

3. Чорнила
Перевірте, чи все гаразд з чорнилами:

а) Переконайтеся, що в бутилочках СНПЧ принтера є чорнила;

б) Проведіть прочистку сопел / прочистку дюз (хтось може намагатись економити чорнила,
але краще зайвий раз виконати прочистку, аніж отримати фотографії зі спотвореними
кольорами).
Натисніть "Start" ("Пуск") "Printers and Faxes" ("Принтеры и факсы") виберіть ваш принтер
"Printing Preferences" ("Настройка печати").
Для принтерів фірми Epson:
виберіть закладку "Maintenance" ("Сервис"). Тепер ви можете прочистити сопла
"Head Cleaning".
Для принтерів фірми Canon:
виберіть закладку "Maintenance" ("Обслуживание"). Тепер ви можете прочистити дюзи
"Cleaning" ("Очистка дюз");

в) Проведіть тест дюз:
Натисніть "Start" ("Пуск") "Printers and Faxes" ("Принтеры и факсы") виберіть ваш принтер
"Printing Preferences" ("Настройка печати").
Для принтерів фірми Epson:
виберіть закладку "Maintenance" ("Сервис"). Тепер ви можете натиснути "Nozzle check"
("Проверка сопел"), надрукувати тестову сітку та, в разі потреби, прочистити сопла
"Head Cleaning".
Для принтерів фірми Canon:
виберіть закладку "Maintenance" ("Обслуживание"). Тепер ви можете натиснути
"Nozzle check" ("Проверка дюз"), надрукувати контрольний зразок "Печать контрольного
образца" та, в разі потреби, прочистити дюзи "Cleaning" ("Очистка дюз").
Тестові решітки (для Epson) або ж контрольні зображення (для Canon) повинні бути
роздруковані без пропусків чи спотворень.

Nozzle check

Якщо у вас є пропуски чи спотворення (дивіться малюнок, приклад теста дюз для
Epson Р50, пропуски на світло-блакитному та на темно-рожевому), тоді помітно
погіршиться якість друку: спотвориться кольоропередача, також на роздрукованих
фотографіях можуть з'явитися шуми, білі чи кольорові риски.
Спочатку потрібно привести принтер до нормального стану, щоб тест дюз друкувався
ідеально. Для цього зробити прочищення сопел ("Head Cleaning" для Epson),
прочищення дюз ("Cleaning" для Canon). При потребі повторити операцію прочищення
декілька разів.
Повторю, в результаті прочищення тест дюз має бути ідеальним, без пропусків!

проверка дюз

Звісно, можливі компромісні ситуації, коли навіть після кількаразового прочищення
все ще випадає скажімо 1, 2 або, в крайньому випадку, 3 дюзи (дивіться малюнок,
випавші дюзи обведено червоним).
В таких випадках рішення, влаштовує вас така якість друку чи ні, доведеться приймати
вам (для перевірки друкуйте фотографії, дивіться, чи немає шуму, білих чи кольорових
рисок).
Якщо тест на перевірку дюз не пройдено (вас не влаштовує надрукований тест дюз),
полагодьте принтер самотужки  або ж зверніться до сервіс-центру по ремонту принтерів
чи до постачальника СНПЧ.
Увага! Самотужки лагодіть принтер лише за умови, якщо ви знаєте, як це робиться і які
можуть бути наслідки.

г) Також надрукуйте тестове зображення grey-color-skin-checker.tif

grey-cmy-96.tif

і переконайтесь, що принтер друкує добре.
Друкує всі кольори без помарок, без розтікання та розбризкування чорнил.
Важливо, щоб чорні риски між кольоровими прямокутниками друкувались чітко, не двоїлися,
не роздавлювалися тощо.
Дуже бажано, щоб не заливались чорнилами дві тонкі білі лінії у верхній частині тесту,
що під числами 100, 92, 88, 83... 0;

д) Оригінальні чорнила мають добру стабільність (чи навіть відмінну).
Неоригінальні -  мають задовільну стабільність (чи навіть незадовільну), тому з часом
цілком можливо, що неоригінальні чорнила в баночках СНПЧ почнуть розшаровуватись
і в баночках навіть може з'явитися осад. Як наслідок, принтер з такими неоригінальними
чорнилами через деякий час може почати друкувати суттєво інакше. Для вирішення
цієї проблеми радять десь раз на тиждень перемішувати чорнила (порухати бутилочки
на столі туди-сюди хвилину-другу);

є) Переконайтесь, що термін використання чорнил ще не минув (терміни використання
чорнил дивіться на упаковці або ж уточнюйте у виробника чорнил, орієнтовно - 6-12місяців),
якщо при друкуванні сірого градієнту, на окремих ділянках градієнту замість відтінків
сірого спостерігаються червоно-коричневі відтінки, можливо чорнила почали псуватися,
чи вже зіпсувалися.

4. Папір
Переконайтеся, що ви друкуєте на папері, для якого виконувалось профілювання
(тієї ж марки, типу, ваги, розміру). Якщо профілювання виконувалось для недорогого
паперу від стороннього виробника, наприклад, для паперу Ламонд, тоді є чимало нюансів:
- в ідеалі, профіль створюється для паперу з конкретної партії, але для паперу з іншої
партії профіль може не підійти (особливо це характерно для дешевого паперу);
- в ідеалі профіль створюється для паперу конкретного розміру, наприклад А4, тому що
папір іншого розміру, наприклад 10х15, може бути зовсім іншим (особливо це характерно
для дешевого паперу), відповідно профіль для паперу А4 може не підійти для паперу 10х15.
- існує ймовірність, що ви придбали папір, який було вироблено у іншій країні чи на іншій
фабриці, тому папір може відрізнятись.

5. Налаштування драйвера принтера
Перевірте налаштування, які ви вказуєте в програмі
друкування (фотошоп) і налаштування, які ви вказуєте в драйвері принтера.

6. Версія драйвера принтера
В деяких випадках драйвер принтера може глючити навіть просто так, раніше працював,
а потім, ні з того, ні з цього, почав глючити. Тому можна порадити виконати такі кроки:
а) запам'ятати налаштування, з якими ви друкуєте, для цього зробити скріншоти (знімки)
меню фотошопа з налаштуваннями друку та меню драйвера принтера з налаштуваннями
друку,
б) перевстановити драйвер принтера,
в) зробити абсолютно такі ж налаштування для друку, що були перед перевстановленням
драйвера принтера (у нагоді стануть скріншоти або, якщо є, інструкція з скріншотами),
г) про всяк випадок виконати прочистку,
д) спробувати надрукувати.

7. Версія операційної системи
В деяких випадках якість друку може бути пов'язана з версією
операційної системи (особливо це стосується Windows).
Тобто, якщо у вас змінилась віндовс, в деяких випадках є ймовірність, що якість друку може
погіршитись, наприклад:
а) встановлення нової версії віндовс поверх старої (оновлення, особливо актуальне після
виходу нової версії віндовс),
б) встановлення нової версії драйвера принтера для нової версії віндовс,
в) тощо.

8. Налаштування системи керування кольором Windows
Не рідко проблеми виникають на рівному місці.
Сценарії приблизно такі:
- щось накрутили у системі керування кольором Windows і принтер почав друкувати погано;
- або принтер з інших причин почав друкувати погано (причини можуть бути різні,
дивіться вище пункти 1-6), тому почали методом тика крутити все, що тільки бачать
очі у системі керування кольором Windows.
Що тут сказати. Методом тика краще не зробите, але дуже багато шансів, що зробите
суттєво гірше (а потім ще потрібно буде довго розбиратись, вишукуючи, де саме ви
зробили абсолютно нелогічні налаштування, які так сильно зіпсували друк).
Тому стандартно рекомендую ТІЛЬКИ дефолтні налаштування системи керування
кольором Windows!


ІІ. Ситуація №2, на екрані одні кольори, а на принтері суттєво інші
Можлива ситуація, коли ви обробляли фотографію на некаліброваному екрані ноутбука
(специфіка переважної більшості екранів ноутбуків - синя вуаль) чи навіть просто
відкрили фотографію на екрані ноутбука.
В цьому випадку те, що ви бачите на некаліброваному екрані ноутбука, вже виглядає
неправильно. І якщо ви робили кольорокорекцію на некаліброваному екрані, який має
синю вуаль, тоді абсолютно точно зробите лише гірше, аніж було.
Тому, завжди буде різниця між тим, що ви бачите на некаліброваному екрані, і на друці
на принтері, для якого виконувалось профілювання.
Зауважу. Припускаю, що можлива ситуація, коли і екран не калібрували, і icc (icm) профіль
принтера не створювали. І тому при друці є такі самі вади, що і на екрані,
а саме - синя вуаль, і в цьому випадку може здаватись, що все добре. Але це буде
справедливо лише для вашого екрана з синьою вуаллю і вашого принтера,
що дає таку саму синю вуаль.
Але в випадку, якщо ви почнете друкувати на принтері, для якого виконувалось
профілювання, проблеми некаліброваного екрана монітора (ноутбука) одразу дадуть
про себе знати.
Тому, при можливості, дуже раджу виконувати не тільки профілювання принтера,
але і калібрування монітора (ноутбука). В цьому випадку різниця може бути менша,
або суттєво менша.



Теги:
принтер почав друкувати погано (рос. принтер стал плохо печатать)
принтер погано друкує (рос. принтер плохо печатает).


За МИР!
Мир у всьому світі! Мир во всём мире! World peace!

Rambler's Top100